torsdag 27 januari 2011

Night out

Hej!


Jag kom just hem från Starbucks och allmänt affärskikande på "mallen" som är närmast mig här i Sterling. Träffade en av tjejerna, Jenna, som bodde i samma rum som mig på Orientationkursen utanför NY. Det var trevligt att komma ut ur huset lite utan mina värdföräldrar, missförstå mig inte för de är världens trevligaste, men det var fortfarande skönt att göra något på egen hand.


Idag har jag även följt med min värdfamilj till en läkare för att kollahur de utvecklas, och tjejerna gjorde strålande ifrån sig, alla var väldigt glada när vi kom hem, utom A&J som var trötta efter att ha visat upp sig hela förmiddagen. Eftermiddagen spenderades med en tripp till min värdmammas gamla hus för att hämta lite grejer som ska ges bort, och tjejernas mormor och morfar som är på besök tog mer än gärna hand om sina barnbarn medan vi var borta.


Dagens alla ärenden har resulterat i väldigt amerikansk (läs hamburgare) både lunch och middag, så känner att det skulle sitta fint med en gymkort nu snart, hela min kropp längtar efter att få röra på sig. Har hittat en gym här i närheten som det lutar mot, de har massa maskiner, roliga klasser och en pool, så det verkar very nice! Lyckades nästan övertala Jenna att skaffa ett kort där också, så det vore toppen :)


Nu ska jag hämta mina kläder som jag tvättat och sen är det dags att sova!


Ha det bra, kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar