måndag 31 januari 2011

Snö

Hej!


Idag har det varit min första riktiga jobbdag, jobbade ju förra veckan också men då var ju släkten på besök osv så det blev inte så mycket jobb direkt. Hur som helst gick det kanonbra idag, tjejerna sover ju mest fortfarande och jag lyckades bra med att pricka in när de var hungriga vilket gjorde att jag mer eller mindre slapp skrik --> glada barn --> glad AuPair.


Det jag egentligen tänkte skriva om nu är snö, och hur galna folk blir här när det snöar. Alltså, när jag kom var det ingen snö här, men de hade sagt på nyheterna att det skulle snöa vilket ledde till flygstrul (läs här). I onsdags förra veckan kom snön iaf, folk satt i bilköer i upp till tolv timmar, skolorna stängde i tre dagar och på nyheterna pratade man om snöstormen som dragit in över landet. Observera att det kom ca 2 dm snö allstå. Nu ikväll har det börjat snöa igen, och den här gången har man bestämt sig för att vara mer förberedd, så redan nu, innan snön ens kommit, står plog och saltbilar redo, skolorna har redan nu sagt att barnen är lediga och min hostmum kommer inte behöva jobba imorgon.


Tycker bara att det är sjukt hur allt slutar funka så fort snön kommer, tänk om vi haft det så i Sverige, då hade vi sluppit skolan halva året typ ;) Jaa, det var väl bara det jag ville säga, hoppas ni har det bra i snöiga men välfungerande Sverige!

Kram

1 kommentar:

  1. Vi har ingen snö hemma!! Här regnar det och är ett par plusgrader, iaf i Göteborg! fantastiskt :D

    Puss från Melinda

    SvaraRadera