onsdag 11 januari 2012

Jul i Grand Rapids, MI

Några dagar före jul packade jag och min värdfamilj ihop oss och lämnade Washington DC för nordligare breddgrader och en jul med min värdmammas släkt och familj. Sarahs föräldrar har jag träffat många gånger när de varit här och hälsat på sina banrnbarn, och även Sarahs syster. Jag träffade ju även restan av släkten i somras när vi var vid deras strandstuga, och fick redan då veta att de är världens trevligaste, så förväntningarna var höga inför julveckan.

Jag ska väl inte säga att jag är besviken, för det är jag inte, men däremot blev inte julen riktigt det jag hade väntat mig. Jag fick aldrig någon riktig julstämning, vilket nog beror på flera saker, men främst att det inte var som julen hemma. Såklart visste jag ju det, men det är ändå svårt att helt förställa sig hur det ska bli, och jag längtade hem ganska mycket på julafton kan jag ju säga, när vi åt kinamat till middag. Juldagen blev väldigt mysig iallafall, med kalkon och alla dess tillbehör, och kyrkbesök på morgonen. Kul att se hur amerikansk jul firas, men nu har jag gjort det och kan återgå till min svenska jul där hemma.

Det blev ändå sammanfattningsvis en trevlig vecka, väldigt vilsam och lugn, vilket vi alla nog behövde. Här kommer två bilder, typ de enda jag hade som inte barnen var med på, tyvärr.

Min värdmormor hade gjort en julstumpa till mig, så himla gulligt!!!

Besök på Fordmuseumet, efter tips från min kusin Sofia, som tydligen brukar hänga i Grand Rapids?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar